Apple CarPlay to bezpieczny sposób na bezobsługowy dostęp do aplikacji na iPhonie podczas jazdy. Dzięki Apple CarPlay możesz używać telefonu do wykonywania połączeń, wysyłania wiadomości i słuchania muzyki. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy Apple CarPlay ciągle się rozłącza, nie otwiera się prawidłowo lub nie słychać dźwięku gdy CarPlay jest podłączony. Może to być naprawdę denerwujące, gdy siedzisz w samochodzie i próbujesz rozgryźć, dlaczego bezprzewodowy CarPlay nie działa. Ale nie musisz się zbytnio martwić. W tym artykule przyjrzymy się, co powoduje problem z niesprawnym Apple CarPlay i jak go rozwiązać.
Upewnij się, że Twój kraj(region), telefon i samochód obsługują Apple CarPlay
Musisz potwierdzić, że Twój kraj(region), telefon i samochód obsługują Apple CarPlay.
-
Poniższy obrazek przedstawia listę krajów i regionów obsługiwanych przez CarPlay

- Apple 5 z iOS 9 lub nowszym i wyżej
- Lista samochodów z 2022 roku oferujących bezprzewodowy CarPlay
Które samochody oferują bezprzewodowy CarPlay w 2024 roku:
- Acura: MDX, RDX,
- Audi: A3, A4, A5, A6, A7, A8, E-Tron, E-Tron GT, Q3, Q5, Q7, Q8
- BMW: Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 7, Seria 8, iX, i4, X3, X4, X5, X6, X7, Z4, X1, X2
- Buick: Enclave, Encore GX, Envision
- Cadillac: CT4, CT5, Escalade/Escalade ESV, XT4, XT5, XT6
- Chevrolet: Blazer, Bolt EV, Bolt EUV, Camaro, Corvette, Equinox, Malibu, Silverado 1500, Silverado 1500 LTD, Silverado 2500/3500, Suburban/Tahoe, Trailblazer, Traverse
- Chrysler: Pacifica
- Dodge: Durango
- Ford: Bronco, Edge, E-Transit, Expedition/Expedition Max, F-150, F-150 Lightning, Mustang Mach-E
- GMC: Acadia, Hummer EV, Sierra 1500, Sierra 1500 LTD, Terrain, Yukon/Yukon XL
- Honda: Accord, Civic
- Hyundai: Accent, Elantra, Ioniq (z wyłączeniem Ioniq 5), Kona, Kona EV, Palisade, Santa Cruz, Santa Fe, Sonata, Tucson, Venue
- Infiniti: Q50, Q60, QX50, QX55, QX60, QX80
- Jeep: Compass, Grand Cherokee/Grand Cherokee L, Wagoneer/Grand Wagoneer
- Kia: Carnival, Forte, K5, Niro, Rio, Sorento
- Lincoln: Navigator, Nautilus
- Maserati: Ghibli, Levante, MC20, Quattroporte
- Nissan: Armada, Pathfinder, Rogue
- Porsche: 911, Cayenne, Panamera, Taycan, Macan
- Ram: 1500, 2500/3500, ProMaster
- Toyota: Tundra, Supra
- Volkswagen: Arteon, Atlas/Atlas Cross Sport, Golf GTI/Golf R, ID.4, Jetta, Taos, Tiguan
Pamiętaj, że nie wszystkie pojazdy od producentów samochodów obsługują CarPlay w formie bezprzewodowej, a obsługa może się różnić w zależności od konkretnej konfiguracji modelu, który kupisz. Lista może być niekompletna, proszę zadzwonić do lokalnego dealera po szczegóły.
Upewnij się, że Wi-Fi i Bluetooth są włączone
Upewnij się, że włączyłeś Wi-Fi i Bluetooth na swoim iPhonie. Dodatkowo sprawdź, czy nie włączyłeś Trybu samolotowego, który uniemożliwia telefonowi nawiązywanie jakichkolwiek połączeń bezprzewodowych.
Apple CarPlay jest ograniczony
Jeśli CarPlay nie wykrywa Twojego iPhona, musisz upewnić się, że CarPlay nie jest ograniczony na Twoim telefonie. Na iPhonie przejdź do Ustawienia > Czas ekranu > Ograniczenia treści i prywatności i dotknij Dozwolone aplikacje, aby włączyć CarPlay.

Połączenie CarPlay jest zablokowane
Kolejnym problemem z niesprawnym bezprzewodowym CarPlay może być zablokowanie połączenia CarPlay. Jeśli jest zablokowane, CarPlay nie może się aktywować. Możesz to rozwiązać, przechodząc do Ustawienia > Ogólne > CarPlay, wybierając swój samochód z listy połączeń > Włącz CarPlay.

Restart i aktualizacja
Restart i aktualizacja urządzenia mogą naprawić problemy z połączeniem
- Zrestartuj swój iPhone i jednostkę główną
- Zaktualizuj swojego iPhona
