System kamer motocyklowych przedniej i tylnej oferuje motocyklistom niezwykłe połączenie bezpieczeństwa, wygody i spokoju ducha...
System kamer motocyklowych przedniej i tylnej oferuje motocyklistom niezwykłe połączenie bezpieczeństwa, wygody i spokoju ducha. Rejestrując zarówno drogę przed tobą, jak i ruch za tobą, zyskujesz pełny obraz każdej jazdy – niezależnie od tego, czy dojeżdżasz do pracy w zatłoczonych ulicach miasta, czy eksplorujesz odległe boczne drogi.
Dlaczego pokrycie przednie i tylne ma znaczenie
Brak nagrania z widokiem tylnego oznacza niewidzialne ryzyko – i brak solidnego dowodu, gdy wersje zdarzeń każdego są sprzeczne. Dwusoczewkowy rejestrator daje ci:
-
Kompletną dokumentację zdarzeń: Nagrywaj stłuczki z tyłu i wyprzedzające pojazdy.
-
Spokój ducha: Wiedz, że oba kąty są obserwowane bez polegania wyłącznie na lusterkach.
- Tworzenie wspomnień: Nagrywaj malownicze trasy z perspektywy zarówno przedniej, jak i tylnej.
Dwuobiektywowy vs. Jednoobiektywowy: Zalety i Wady
Dwuobiektywowy (Przedni i Tylny)
Zalety:
- Pełne pokrycie: Obejmuje widok przedni i tylny dla pełnej świadomości sytuacyjnej.
- Silniejsze dowody: Wyraźnie rejestruje kolizje z tyłu i jazdę na zderzaku ze znacznikami czasu.
- Ochrona 24/7: Dwukamerowy tryb parkingowy z wykrywaniem ruchu i wykrywaniem uderzenia.
- Rozszerzone funkcje: Zsynchronizowane odtwarzanie, rejestracja GPS i nakładka prędkości.
Wady:
-
Wyższy Koszt: Dodatkowa kamera, okablowanie i sprzęt dwukanałowy zwiększają cenę.
-
Złożona Instalacja: Poprowadzenie dwóch kabli, zamontowanie tylnej jednostki i instalacja podwójnego zestawu hardwire zajmuje więcej czasu.
-
Zwiększony Pobór Mocy: Podwójne nagrywanie wymaga większego prądu, co wymaga zabezpieczenia przed niskim napięciem.
Jednoobiektywowy (Tylko z przodu)
Zalety:
-
Przyjazny dla budżetu: Jedna kamera utrzymuje niską cenę.
-
Łatwa konfiguracja: Pojedynczy kabel i mocowanie sprawiają, że instalacja jest szybka i prosta.
- Minimalne zużycie energii: Mniejszy pobór prądu w trybie parkingowym oszczędza akumulator.
- Przyjazny dla użytkownika: Mniej funkcji i ustawień jest idealne dla początkujących.
Wady:
- Martwe pole z tyłu: Brak tylnego zasięgu powoduje pominięcie uderzeń z tyłu i incydentów na parkingu.
-
Ograniczony tryb parkingowy: Rejestrowany jest tylko ruch z przodu, pozostawiając tył niechroniony.
- Słabsze dowody roszczeń: Materiał tylko z przodu może nie wystarczyć w sporach ubezpieczeniowych dotyczących uderzenia z tyłu.
- Ograniczenia funkcjonalne: Brak odtwarzania split-screen i podwójnego śledzenia GPS.
| Cecha | Dwuobiektywowy | Jednoobiektywowy |
| Wido | Przedni + Tylny | Tylko z przodu |
| Dowody | Silne (obie strony) | Słabsze (tylko przód) |
| Parkowanie | Ruch/uderzenie przód i tył | Tylko z przodu |
| Instalacja | Więcej kabli i części | Pojedynczy kabel |
| Zasilanie | Wyższy pobór | Niski pobór |
| Koszt | Wyższa cena | Przyjazny dla budżetu |
| Łatwość | Więcej ustawień | Prosta konfiguracja |
Lektura obowiązkowa dla motocyklistów: jaka jest różnica między dwoma a jednym obiektywem? Dowiedz się, która opcja jest najlepsza w Rejestratory dwukamerowe a jednokamerowe — który z nich najlepiej do Ciebie pasuje?
Nasze typy na przednie i tylne kamery motocyklowe
Po przejrzeniu różnych dyskusji na forach i przeanalizowaniu głównych stron internetowych marek, podsumowaliśmy poniższe cechy produktów.
1.Innovv K6 Dwa Obiektywy
Innovv K6 buduje na popularnej platformie K2, oferując wideo 1080p z przodu i z tyłu, kontroler o klasie IP67 oraz nakładkę prędkości/mapy GPS. Jego bezprzewodowa aplikacja kontrolera pozwala na podgląd i pobieranie plików przez WiFi, podczas gdy obsługa kart microSD do 256 GB zapewnia do 19 godzin ciągłego nagrywania.
Kluczowe funkcje:
- 2K @30 kl./s z przodu z obiektywami 140°, 1080p @30 kl./s z tyłu z obiektywami 120°
- Rejestracja GPS i opcjonalna nakładka mapy
- Kontroler z WiFi do łatwego zarządzania plikami
- Główna jednostka o klasie IP67, odporna na wibracje
2.Vantrue F1 Motocykl 4K z przodu i 1080p z tyłu
Vantrue F1 rejestruje ultraostre wideo 4K z przodu i Full HD z tyłu, z szerokokątnym obiektywem 160° dla maksymalnego zasięgu. Nagrywanie w pętli, blokada awaryjna czujnika G i wbudowany GPS uzupełniają bogaty pakiet funkcji. Motocykliści chwalą jego prostą instalację na stałe okablowanie i niezawodną wydajność przy słabym świetle.
Kluczowe funkcje:
- 4K @30 kl./s z przodu, 1080p @30 kl./s z tyłu, kąt obiektywu 160°
- Pole widzenia 160° dla obu kamer
- Nagrywanie w pętli i blokada awaryjna czujnika G
- Wbudowany GPS i znacznik daty
3.Aoocci C6 Pro All-in-One
Więcej niż tylko rejestrator, Aoocci C6 Pro łączy 6,25" dotykowy ekran o jasności 1000 nitów z bezprzewodowym Apple CarPlay/Android Auto, podwójnymi kamerami 1080p i monitoringiem ciśnienia w oponach – wszystko zamknięte w aluminiowej obudowie o klasie IP67. Nagrywa w formacie H.264 TS przy 30 kl./s, oferuje wsparcie HDR dla zrównoważonej ekspozycji i posiada przewodowy pilot na kierownicę do obsługi w rękawiczkach.
Kluczowe funkcje:
- Nagrywanie na dwie kamery 1080p, kąt obiektywu 140°
- Integracja z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto
- Wbudowany TPMS i śledzenie trasy GPS
- Nagrywanie w pętli z blokadą plików awaryjnych
4.Carpuride W702 Pro Motorcycle Stereo & Dash Cam
Carpuride W702 Pro łączy 7" wodoodporny wyświetlacz IP67 z bezprzewodowymi kamerami przednią i tylną, podwójnym interkomem Bluetooth, kompasem/barometrem i opcjami mocowania na kierownicy dla wielu modeli motocykli. Za około 330 USD (na przecenie) oferuje nawigację GPS, strumieniowanie multimediów i nagrywanie na dwie kamery w jednym urządzeniu.
Kluczowe funkcje:
- 7" ekran dotykowy z Apple CarPlay i Android Auto
- Bezprzewodowe kamery przednia/tylna (HD 1080p)
- Podwójny interkom Bluetooth i opcja TPMS
- Klasa IP67 do jazdy w każdych warunkach
5.Chigee AIO-5 Lite Dwa Obiektywy
Chigee AIO-5 Lite zapewnia przednie i tylne kamery, które schludnie montują się na bagażnikach BMW lub standardowych uchwytach. Motocykliści zauważają ekran o wysokiej częstotliwości odświeżania i bezproblemową jakość wideo, z wyraźnym uchwyceniem tablic rejestracyjnych z odległości 10-15 stóp. Wyceniony na około 440 USD, konkuruje bezpośrednio z ofertami Carpuride, ale z naciskiem na klarowność obrazu i dedykowaną integrację z motocyklem.
Kluczowe funkcje:
- Podwójne kamery 1080p z szerokokątnymi obiektywami
- Wyświetlacz o wysokiej częstotliwości odświeżania zoptymalizowany dla motocykli
- Integracja plug-and-play z modelami BMW
- Nagrywanie w pętli i awaryjne zapisywanie czujnika G

Wskazówki dotyczące instalacji
-
Umieszczenie kamery przedniej: Wyśrodkowana za przednią szybą, aby uniknąć przeszkód, zapewniając prosty widok.
-
Okablowanie kamery tylnej: Poprowadź wzdłuż ramy do obszaru światła stopu, trzymając kable napięte i z dala od drogi.
-
Testowanie: Po zamontowaniu wykonaj krótkie jazdy testowe, aby sprawdzić wibracje lub martwe pola przed ostatecznym dokręceniem.
- Karty pamięci: Używaj kart high-endurance do niezawodnego nagrywania w pętli.
Wybieranie odpowiedniego systemu dla Ciebie
Dla motocyklistów, którzy cenią nie tylko bezpieczeństwo, ale także inteligentną łączność i niezagracony kokpit, niektóre modele all-in-one oferują atrakcyjny pakiet. Te urządzenia upraszczają deskę rozdzielczą, łącząc wiele narzędzi do jazdy – takie jak nawigacja, nagrywanie wideo i TPMS — w jeden ekran. Jest to coraz popularniejszy wybór dla osób dojeżdżających do pracy i turystów, którzy chcą pozostać w kontakcie bez żonglowania wieloma urządzeniami.
Niezależnie od tego, czy dążysz do nagrywania wideo o wysokiej specyfikacji, długoterminowej niezawodności, czy bardziej zintegrowanego doświadczenia jazdy, istnieje konfiguracja z dwiema kamerami, która odpowiada Twojemu stylowi – i może nawet go ulepszyć.
